Võit kõrge laevamudel VIC45
Võit – kõrge laevamudel VIC45
See on ajaloo ühe kuulsaima purjelaeva – HMS Victory – Briti mereväe purjelaeva mudel, mis ehitati aastatel 1759–1765 Chathami dokitehases.
Meie mudelit iseloomustab suur tähelepanu detailidele. See on ajalooliste plaanide ja jooniste põhjal tõetruult taasloodud ja skaleeritud. Käsitööna valmistatud peamiselt eksootilisest puidust, aga ka metallist ja looduslikest materjalidest sarnaselt algse laeva ehitusega. Mudeli tootmine kestis mitusada tundi. Kunsti ja käsitöö tootmine. Hoolikalt viimistletud elemendid nagu purjed, 3 rida metallkahureid kummalgi pool laeva parda, metallist rool, päästepaadid, metalllambid, rikkalik ornamentika.
Mudel ei sisalda plastosasid. See on täielikult kokku pandud ja seadistamiseks valmis.
Modell istub puidust alusel, millel on laeva nimi.
Hoolikas pakendamine – mudel, mida kaitseb pappkarpi sisestatud puupuuriga.
Suurepärane kingitus ajaloosõbrale, täiuslik dekoratiivelement, mis annab teie interjöörile ainulaadse iseloomu.
Mõõdud:
Pikkus 47 cm
Kõrgus 52 cm
Laeva nimi valiti selleks, et meenutada Briti armee võitu Seitsmeaastase sõja ajal Mindeni lahingus ja Abrahami tasandiku lahingus, samuti Lagose ja Quiberoni lahe merelahingutes. Ehituse maksumus oli 63 176 naela 3 šillingit, mis on tänaste hindade juures umbes 50 miljonit naela. Ehitamisel kasutati 6000 puu puitu ja 90% materjalist oli tamm.
Laeva esimesed teenistusaastad lõppesid reservis. 13 aastat seisis ta Medway jõe suudmes, mastid maas. Märtsis 1778 määrati laeva esimeseks komandöriks John Lindsay. Sama aasta mais heiskas aga laeva lipu admiral Augustus Keppel ja laeva juhtima asus kontradmiral John Campbell. Sel ajal oli laev relvastatud rauast 32 ja 42 naela (30 kahurit), 30 24 naela kahurit ja 40 12 naela kahurit. Hiljem lisati veel kaks 68-naelast karonaadi. Admiral Keppeli juhtimisel osales laev esimeses Ushanti lahingus. Detsembris 1781 osales ta komandör Henry Cromwelli juhtimisel ja kontradmiral Richard Kempenfeldi lipu all teises Ushanti lahingus. 1797. aastal võttis laev aga komandör Robert Calderi juhtimisel ja admiral Sir John Jervise lipu all osa St Vincenti neeme lahingust. Pärast vajalikku renoveerimist kasvas relvade arv 104-ni. Teenistuse käigus muudeti laeva värvimist.
Trafalgar – kuulsaim merelahing, milles osales HMS Victory.
Prantsuse-Hispaania laevastiku laevad sõitsid põhja suunas rivis. 21. oktoobril 1805 keskpäeva paiku ründas Briti admiral Horatio Nelson Trafalgari neemel vaenlast kahe kolonniga, mis voolasid üle vaenlase formatsiooni. Selline lahinguplaan oli mõeldud vaenlase võimsamate laevade äralõikamiseks, kes olid arvulises ülekaalus, ja ülejäänutega tegelemiseks.
Parempoolne 15 laevast koosnev kolonn, mida juhib Royal Suvereign C. Collingwood, pidi ära lõikama tagakaitse, samas kui vasakpoolne, 12 laevast koosnev kolonn, mida juhtis Nelson on Victory, pidi ära lõikama keskpunkti. Seda manöövrit sooritades tulistasid prantslased ja hispaanlased lähenevate Briti laevade pihta, tekitades kaost. Nõrga tuule tõttu liikusid Briti kolonnid aeglaselt, suutmata ligi tund aega tulega vastata. Võit oli endiselt tule all. Kell 12:45 ületas võit Bucentaure’i ja Redoutable’i vahelise vaenlase joone. Kahe laevastiku lähenedes toimus käsirelvade tulivahetus. Redoutable’i prantsuse kahurid pussitasid inglasi ülalt taglasega. Briti laevastiku komandör, kes eristus nagu tavaliselt oma tavapärases riietuses, oli neile lihtne sihtmärk. Kell 13.15 tulistas Prantsuse meremees teda surmavalt lülisambasse. Admiral käskis ta teki alla tuua, et meeskond seda ei märkaks. Ta suri kell 16.30. Lahing võideti siiski. Tänu kõrgele moraalile ja kasutatud taktikale saavutas Nelson oma viimase võidu. Liitlased kaotasid 22 laeva, hukkus umbes 3250, umbes 2500. vigastatud ja u. 7 tuhat. vangi võetud. Hukkus 449 Briti meremeest. See lahing tähistas suure Briti hegemoonia algust maailma meredel, aidates oluliselt kaasa Briti koloniaalimpeeriumi loomisele.
Pärast seda läbis Victory renoveerimise. Järgnevatel aastatel tegi see Prantsuse ranniku blokaadi raames kruiise ning seilas kaks korda ka admiral James Saumarezi lipu all kampaaniates Läänemerel. Laev lõpetas oma teenistuse 7. novembril 1812, kui see muudeti hulgi ja sildus Gosporti. Tänu laeva endise komandöri ja hilisema Admiraliteedi Esimese Lordi Thomas Hardy otsusele ei olnud laev mõeldud lammutamisele. 1889. aastal muudeti laev mereväe telegraafikooliks. Selles mahus
Laeva teenis kuni 1904. aastani. Pärast I maailmasõja lõppu asutati laeva päästmiseks spetsiaalne fond nimega “Save the Victory Fund”, mille organiseeris Briti Merevastuste Ühing ja mis sai toetust ka tollane Briti valitsus. Lõpuks, 12. jaanuaril 1922, istus Victory maailma vanimas töötavas dokis: Portsmouthi dokis 2 taastamiseks. 1928. aastal lõpetas kuningas George V ametlikult laeva taastamise.
Tänapäeval asub HMS Victory muuseumis, kuid ametlikult on see endiselt Briti kuningliku mereväe lipulaev. Muuseumilaevana külastab Victoryt igal aastal ligikaudu 350 000 külastajat. Laev on praegu Portsmouthis.
399,99 €
Tootekood:
vic45
Kategooria: Jahid ja purjelaevad - mudelid
Garanteeritud turvaline tasumine